Member details

Rotterdammers!

Join

Sort by: -Old first- | New first

21 Dec 2004, 02:06
Welke 3 eetgelegenheden zou jij aanraden in onze stad?
En waarom?

:hungry:

Tip: zie http://www.iens.nl/restaurantsVan/Rotterdam/ voor een totaaloverzicht, adressen etc.
21 Dec 2004, 16:20
Oke, ik kies voor wat minder voor de hand liggende, typisch Rotterdamse restaurants:

1. Roosmarijn
Tapasrestaurant midden in een woonwijk in Rotterdam Zuid, waar de bediening nog ECHT vriendelijk is.

2. Angelo Betti
De lekkerste pizza van Rotterdam in Rotterdam Noord. Alle dagen van de week druk, maar pak een wijntje aan de bar en geniet!

3. Blue Mekong
Thaise "eetschuur" achter het centraal station. Je weet niet wat je ziet, maar iedereen die wel eens in Thailand is geweest moet hier absoluut heen!
24 Dec 2004, 17:10
Goede vraag ditte. Ik doe ze in random order, dus nr1 hoeft niet nr1 te zijn :-)

1. Indonesia
Erg lekker eten. Vooral als je van pittig houdt. De droge kip is een aanrader :-p Alleen de bediening mag wat beter.

Waar?
Tegenover de Irish pub, in het straatje van Sorbonne & Dim daily.

2. Dim Daily
Meer voor ff snel eten. Ze hebben stoelen zonder rugleuning, best irri. Grote voordeel is dat alles vers voor je neus wordt klaargemaakt. Ze hanteren een open keuken, waar lekker wordt gewokt.

Waar?
Naast de sorbonne en de grote Vroom & Dreesman.

3. Raden Mas
Indisch restaurant, voedsel is erg HQ! De aankleding van het restaurant is ook erg mooi gedaan. Bediening is top. Highly recommended om met je partner te dineren.

Waar?
In het straatje van De Beurs, richting schouwburgplein. Er zit een japans restaurant naast die ook niet slecht is :-d
6 Jan 2005, 00:20
1. Zin - Lijnbaan. Lekkere Tapas, goed bediening, prima sfeer.
2. Bazar - Witte de Withstraat. Geen uitleg nodig, iedereen is hier wel eens geweest!
3. De Heeren - Oude Haven. Onbeperkt spareribs voor 5,50. Hiervoor moet je wel tegen een skihut sfeertje kunnen, maar de prijs maakt veel goed.
9 Jan 2005, 15:06
1. Bovenaan mijn lijst staat met grote afstand La Pizza op het vaste land. :hungry: Verruit de lekkerste en hipste pizzaria van Rotterdam, maar daarmee ook gelijk de duurste. Nu is dat niet zo erg, want een dure pizza is namelijk 11 euro. Het coole hier is dat alle pizza's speciaal zijn, de pizza Mascarpone is echt een aanrader.

Het is er ALTIJD druk, zo druk zelfs dat ze niet meer op zondag en maandag open zijn...luie honden!

2. Prachtig onderaan de centrumkant van de Erasmus brug. Classe eten, beetje weinig alleen als je ziet wat je ervoor betaald, maar dan zit je wel op een unieke locatie!

3. Idols naast de Bijenkorf, onbeperkt wokken todat je volzit voor 16,50. Echt te lekker voor woorden en je buik knalt uit elkaar als je uitgegeten bent.

Overigens moet ik zeggen dat de Bazar (geweldige sfeer & lekker) en De Heeren (low cost & high quality) ook in dit lijstje voor hadden kunnen komen, maar dat vond ik te makkelijk :boogie:
11 Jan 2005, 22:17
Ik woon dan wel al 3 jaar in Scheveningen, maar Rotterdam blijft mijn stad!!

Leuke vraag, leuke Hyve. Goed hier dan mijn top 3(en een half)

Op nummer 1 natuurlijk......Parkheuvel!!!! Dat ik nou de eerste ben die dit allereerste (!) 3 Michelinsterren restaurant in NL noem!! (arme Cees....)
Kost wat...heb je ook wat.

Numerrrrrrrrrrrrrrrrrr 2; Zalmhuis - restaurant in een geweldig pand praktisch onder de Van Brienenoordbrug (klinkt raar, maar heeft mooiste uitzicht op de Maas ooit!)

En op nummer 3; Restaurant Foody's op de Nieuwe Binnenweg. Superbediening en een fantastisch wijnarrangement mèt uitleg.

3,5 Alleen voor de lekkere vette trek; Any Bram Ladage kraam voor een grote patat Pinda.

Succes met deze Hyve, vind em top.
15 Jan 2005, 02:05
Sinds vanavond heb ik een nieuwe favoriet:

LuLu! Oriental Food in het Scheepvaartkwartier.

We hebben van 21:00 tot middernacht gelounged, gedronken, gegeten en genoten, voor minder dan 30 euro p.p. Deze tent houd ik voor mezelf....

Bij het reserveren... vraag naar een plekje op de bank, en je krijgt geen spijt!
16 Jan 2005, 19:19
Iemand bekend met het eten in de "nieuwe" Brasserie op de Euromast? Moet ongeveer het gaafste uitzicht van de stad zijn, maar is het een beetje te nassen?

Tip: Hemel en Aarde op de beneden Oostzeedijk, lekkere en betaalbare Tapas. Apart decor ook...
16 Jan 2005, 19:33
Een van mijn toppers is het tapasrestaurant "Hemel op aarde" > Oostzeedijk beneden. Enorm gezellig, redelijke prijzen, goed eten met veel keus. Leuke combi van eten en borrelen!
16 Jan 2005, 19:36
Oeps, beetje suf, zie dat iemand net 14 minuten voor mij toevallig het zelfde restaurantje tipt.... apart!
17 Jan 2005, 15:14
Lulu is inderdaad duidelijk top. Ook mijn nummer 1
Pizza'tje pak je bij O'pazzo op de mariniersweg, beetje cliché maar wel erg oké.
:crazy: Nummer drie voor de lekkere trek en de muziek achteraf Dizzy op de 's Gravendijkwal.
20 Jan 2005, 18:04
Er staan een aantal hele goede tips hierboven.
Ze varieren sterk:
Parkheuvel
Foody's
LuLu

Maar er worden er ook een paar vergeten zoals:
Dewi Sri (vaste land)
Rosso ( WHT op vaste land)
La Stanza (Vaste land)
De Harmonie (Westersingel)

En voor de wat goedkopere zaken:
Het rijtje bij Oostplein
Sijf
Opa
En voor de lunch is Bagels & more heerlijk op de karel doormanstraat
Maar er zijn ook tips die er absoluut niet tussen mogen staan!!!
Idols is een ordinaire vreetschuur en bij Cafe Rotterdam is het eten ook niet echt om naar huis te schrijven en het personeel is slecht!! Dan mag het uitzicht daar wel mooi zijn maar dan kan je net zo goed naar Prachtig waar de bediening beter is en waar het eten redelijk is.

Ik hoop dat iedereen er wat aan heeft!!

Eet smakelijk!!

20 Jan 2005, 18:07
Oh en eten in de Euromast is leuk en erg lekker!! Maar je moet wel eerst een pasje kopen om naar boven te mogen dus is het verstandig om gewoon een jaarkaart te nemen voor 1 persoon voor 15 euro. Dan mag de avond dat je er gaat eten iedereen erop.
21 Jan 2005, 12:07
ik eet niet zo vaak in rdam maar bij de koopgoot zit daarboven een klein italiaans pizza hutje en die is erg goed... {naast de mac}
en bij raoul kan je goed lunchen...
en vind het eten bij een van de beren toch ook wel lekker en cheapcheap..
maar vind deze tips wel leuk kan ik weer eens ergens anders gaan eten!
30 Jan 2005, 15:03
Yildiz Döner-Kebab Grillrestaurant op het Kruisplein(bij Nighttown). Vooral erg lekker na 5en 's nachts als je ladderzat uit de disco komt. De dürüm döner is mijn favoriet, daar kan geen turkse pizza tegenop:hungry:

Subject Started by  Replies   Last 
L a r s
4 today, 16:07
Jody
1320 today, 13:04
Annieka
216 yesterday, 17:37
L a r s
106 yesterday, 13:05
L a r s
132 yesterday, 12:53
:winkkiss: Ireen